V letošnjem letu Paloma ponosno proslavlja 150 papirniških let. Ob tej priložnosti je predsednik uprave Palome, gospod Stevan Lomić povedal: “ Ponosen in vesel sem, da se lahko ob tej priložnosti zahvalim vsem delavcem, bivšim delavcem, ter lokalni skupnosti za skupnih 150 let naše Palome. Ponosni smo na tradicijo in trdne temelje Palome iz preteklosti, prav tako pa smo veseli vseh trenutnih posodobitev in modernizacije. Na podlagi obojega Paloma izpolnjuje svojo vizijo in postaja eno od vodilnih podjetij v papirni industriji v tem delu Evrope.”
Cilj Palome pa ni zgolj postati najboljša papirnica v tej regiji, prizadeva si tudi za zgledno družbeno odgovorno ravnanje. Zato so v tem letu v dobrodelne namene donirali gotove izdelke v vrednosti več kot 35.000 €. Prav tako so prispevke, ki so jih zbrali v okviru praznovanja 150. obletnice, okrepili še z dodatnimi 1.000 € in jih predali lokalni dobrodelni organizaciji.
Palomina zgodba
Zgodba znamke Paloma sega v leto 1873, ko so veliki gozdovi na obronkih Slovenskih goric, bogata voda reke Mure in delavni prebivalci okoliških krajev postavili temelje za ustanovitev tovarne za proizvodnjo lesovine in lepenke. To leto označujejo kot začetek papirništva na Sladkem Vrhu, ki se je kasneje razvilo v eno najpomembnejših zgodb v slovenski papirniški industriji.
Po več letih vzponov in padcev, premaganih ovirah in preživetih svetovnih vojnah, je bil leta 1961 v tovarni postavljen prvi stroj za proizvodnjo ovojnih in higienskih papirjev, ki je označil začetek Palomine poti v izdelavo higienskega papirja.
Prva rolica toaletnega papirja v Jugoslaviji
Med letoma 1967 in 1974 so stekli nakupi strojev za proizvodnjo higienskega papirja v obliki rolic. Paloma je tako postala prvo podjetje na območju nekdanje Jugoslavije, ki je na trg ponudilo rolico toaletnega papirja - ta se je do takrat prodajal le v lističih. V tem obdobju se je oblikovala tudi blagovna znamka s še vedno znanim imenom Paloma.
Sčasoma je Paloma zraven toaletnega papirja in serviet, pričela tudi s proizvodnjo drugih izdelkov, kot so papirnate brisače in žepni robčki ter tudi damski vložki in hlačne pleničke za otroke.
V letih, ki so sledila, so nadgrajevali in širili svoje zmogljivosti, uvajali nove izdelke ter leta 2013 dokončno prenovili grafično podobo, kot jo poznamo danes. Od takrat je Paloma prejela več nagrad za kakovost izdelkov in zadovoljstvo potrošnikov.
Dokapitalizacija in priključitev Skupini SHP
Leta 2017 je slovaški sklad Eco-Investment postal 100% lastnik Palome.
Lastnik sklada Eco-Investment je gospod Milan Fiľo, ki je o načrtih za prihodnost povedal: “Želimo nadaljevati in obogatiti slavno papirniško tradicijo v tej regiji, katere simbol je Paloma. Papirniška tradicija Sladkega Vrha in znanje, ki je raslo z generacijami so temelji na katerih bo Eco Investment še naprej razvijal Palomo.«
Paloma se je pod novim lastnikom priključila Skupini SHP, ki zdaj združuje 4 proizvodne obrate higienskih papirjev na območju Slovenije, Slovaške in Bosne in Hercegovine ter dobavlja proizvode v približno 20 evropskih držav. Skupina SHP je vodilni proizvajalec higienskih papirnih izdelkov v centralni in jugovzhodni Evropi, kar vključuje prodajo izdelkov pod blagovnimi znamkami Paloma in Harmony.
Sedanjost in prihodnost
V zadnjih letih je bila Paloma deležna večjih investicij. Leta 2020 se je zaključila investicija v nov visoko tehnološki papirni stroj ter avtomatsko skladišče polizdelkov.
Richard Žigmund, predsednik Skupine SHP je ob slovesni predaji novega papirnega stroja leta 2021 in zaključitvi 41 milijonske naložbe dejal: »Skupaj s celotno ekipo nam je uspelo, zato sem prepričan, da je pred Palomo zelo svetla prihodnost. Nov papirni stroj bo bistveno prispeval k optimizaciji proizvodnega portfelja znotraj Skupine SHP in k boljši celoviti učinkovitosti opreme. Z novim strojem bomo izboljšali kakovost izdelkov, poleg tega pa bomo z novim strojem razširili nabor naših proizvodov, tako za domače kot tudi tuja tržišča..«
Leta 2024 se bo zaključil tudi drugi del investicijskega projekta, v katerem bo Paloma pridobila dve novi proizvodni liniji in sodobno avtomatsko skladišče za gotove izdelke. Skupna vrednost aktualnih investicij v proizvodnjo bo znašala več kot 100 milijonov evrov.